Levertijd
Wij zorgen ervoor dat de meeste bestellingen, welke u op werkdagen voor 16.00 uur bij ons plaatst, diezelfde dag nog worden verstuurd. Bestellingen die in het weekend en op nationale feestdagen worden geplaatst, zullen de eerstvolgende werkdag worden verstuurd. U kunt uw bestelling wijzigen voordat deze wordt verstuurd door contact op te nemen met onze klantenservice.
Levering
Wij leveren in Nederland, België en Duitsland en maken gebruik van PostNL. U ontvangt nadat wij uw bestelling hebben aangemeld bij het koeriersbedrijf een ontvangstbevestiging met daarin een Track & Trace code. Met deze Track & Trace code kunt u via de website van het desbetreffende koeriersbedrijf eenvoudig uw bestelling volgen. Bij de aflevering zijn de voorwaarden van de bezorgservice van het desbetreffende koeriersbedrijf van toepassing.
Herroepingsrecht; u trekt de gehele bestelling in
Bij ons hebt u altijd het recht om de bestelling, zonder opgaaf van redenen, binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling te herroepen. De herroepingsperiode begint vanaf de dag dat het laatste artikel van uw bestelling is bezorgd. De meest eenvoudige manier om van het herroepingsrecht gebruik te maken, is door het bijgeleverde retourformulier in te vullen en dit tezamen met de artikelen te retourneren. U kunt ons ook, binnen de gestelde herroepingstermijn, schriftelijk laten weten dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht door middel van een brief aan aqua-natura.nl, Kromhoutstraat 56, 1976 BM IJmuiden of per e-mail naar [email protected]
Gevolgen van de herroeping
De kosten voor het terugzenden van de bestelling bij herroeping komen voor uw rekening. Zodra wij de bestelling in goede orde hebben ontvangen zullen wij uw betaling die wij van u hebben ontvangen aan u terugbetalen. Voor de terugbetaling maken wij gebruik van dezelfde betalingswijze als waarmee u uw bestelling heeft betaald. Hier zijn voor u geen extra kosten aan verbonden. We kunnen een terugbetaling achterhouden totdat we de artikelen retour hebben ontvangen of totdat u het bewijs heeft geleverd dat de artikelen zijn geretourneerd.
Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.
U kunt het betreffende artikel direct in onze winkel omruilen, of het terugsturen via de post. Voor het omruilen in onze winkel kunt u tijdens de reguliere openingstijden altijd bij ons terecht. De openingstijden kunt u hier vinden.
Retourformulier
Voor het retourneren via de post hebben wij een retourformulier bijgevoegd. Wij verzoeken u vriendelijk dit formulier in te vullen en deze samen met het artikel welke u retour wenst te sturen in de originele verpakking te versturen naar:
Aqua-Natura.nl
t.a.v. Afdeling Retouren
Lange Nieuwstraat 437
1971 GD IJmuiden
Nederland
Wij verzoeken u vriendelijk om de originele factuur bij het pakket te voegen. De eventuele kosten voor het terugsturen van het product zijn voor uw rekening, evenals het risico tijdens het retourtransport. Wij accepteren retouren alleen indien:
- Het product ongebruikt en/of ongedragen is;
- Het product zich in de originele verpakking bevindt, en/of
- Het product compleet, in goede staat en werkend retour komt.
U ontvangt van ons een bevestiging dat wij het product van u retour hebben ontvangen. De terugbetaling van het aankoopbedrag zal geschieden binnen 14 dagen vanaf het moment dat u heeft aangegeven het product te willen retourneren en nadat wij het artikel in goede orde hebben ontvangen. Voor de terugbetaling maken wij gebruik van dezelfde betalingswijze als waarmee u uw bestelling heeft betaald. Hier zijn voor u geen extra kosten aan verbonden. We kunnen een terugbetaling achterhouden totdat we het artikel retour hebben ontvangen of totdat u het bewijs heeft geleverd dat de artikelen zijn geretourneerd.
Indien u het geld op een andere manier wenst te ontvangen, kunt u dit per mail aan ons kenbaar maken.
Garantie
Op alle bij ons aangeschafte artikelen zijn de algemene garantievoorwaarden van het betreffende merk van toepassing. Indien u een vraag of klacht heeft over uw bestelling of product, kunt u altijd contact met ons op te nemen via [email protected] of telefoonnummer +31 (0)255 820 400
Levende have
Heeft u bij ons een vis, garnaal, kreeft of slak gekocht en die is ziek geworden of zelfs dood? Dat vinden wij heel vervelend en wij willen graag samen met u op zoek naar een oplossing. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat tijdig kan worden gekeken naar de oorzaak. Neem het volgende mee naar onze winkel;
- +/- 100 ml water uit het aquarium
- Een duidelijke foto of filmpje van het hele aquarium
- De dode vis of indien dit niet mogelijk een foto van de dode vis
- Bewijs van aankoop (de bon, bankafschrijving voor die aankoop, een lijst met wat u nog meer toen gekocht hebt. Met 1 van die 3 kunnen wij uw koop aankoop achterhalen.)
Met deze middelen kunnen wij vrijwel altijd vaststellen wat de oorzaak van ziek worden/overlijden is. Mochten de omstandigheden niet goed/ideaal zijn en is de vis hieraan gestorven, dan kunnen wij helaas geen garantie bieden. Wel voorzien wij u graag van passend advies om de omstandigheden te verbeteren.
Kunnen wij aan de hand van de dode vis, watermonster en een foto/filmpje geen oorzaak achterhalen, dan houden wij het op domme pech en krijgt u gratis weer een nieuwe vis mee.
Wordt uw vis ziek of overlijdt hij na een week, dan kunnen wij helaas niets voor u doen wat betreft garantie.
Wel willen wij uiteraard gratis met u kijken naar de oorzaak van ziek worden/overlijden, zodat dit in de toekomst voorkomen wordt. U kunt ons niet aansprakelijk stellen voor gevolgschade, winstderving, indirecte schade of andere bijzondere vormen van schade.